Dôležité rozhodnutie

13. prosince 2011 v 21:56 | Sinai |  Čo mi slina na jazyk prinesie
Od tohto rozhodnutia sa bude odvíjať môj život.

Článok určený tým, ktorí by mi chceli pomôcť.

Otázka je, aká škola? Ako už väčšina návštevníkov vie, prevádzkarka Sinartu má 15, vek, v ktorom sa musí rozhodnúť, kam ďaľej jej chodníky povedú. (Ospravedlňujem sa, rada hovorím o sebe ako o nejakej vadnej postavičke :D)

Z tých školských testov mi vyšli zaujímavé školy...psychologička mi odporučuje zdravotnú. Nechápem, ako je to možné, pretože moje vedomosti sú naozaj obmedzené na tak dobrú školu. Po absolvovaní tejto školy budete môcť podať prvú pomoc komukoľvek, naučiť sa základy - somatológiu (všetko s kosťami a latina).
Ďaľšia možnosť, kam by som vraj mohla ísť, je pedagogická. Je to také ľahšie gymnázium...a v niektorom ročníku sa učí aj psychológia, čo by sa mne do života veľmi hodilo. Ale zas ma veľmi neláka nejaká fyzika či chémia. Či skôr tomu nerozumiem...som viac vymletá z chémie ako z matiky a to už je čo povedať :D
Posledná možnosť, ktorá sa mi páči najviac, je umelecká škola. presnejšie polygrafická. Tam mám myslím najlepšiu šancu uspieť...

Rozhnodnutie bude ťažké. Ešte ani neviem, kam ma zoberú, ako napíšem monitor...

Mimochodom, všimli ste si, že vôbec nespomínam Vianoce? Od minulého roka sa vyhýbam rečiam o nich. O darčekoch je fajn básniť, no keď príde na rodinu, tak ostanem jak zamrazená. Tá osoba, o ktorej tu stále píšem ma bude detpať aj na poondiate Vianoce! Viete čo to je, keď vás neustále niekto kritizuje? Keď vám vyčíta každý jeden váš krok? Keď vám povie, že ste príčinou hádok?
Chcem si urobiť školu a vypadnúť. Preč od nej. Nechcem aby som kvôli nej zanevrela na to, čo ma baví. Áno, ona mi aj to chce zhnusiť. Pindá na všetko čo má so mnou niečo spoločné. Foťák, štýl (od hudby až po handry), na školu, kam chcem ísť. To je moja úžasná sestra.
A školu kvôli nej meniť nebudem.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Nika Nika | Web | 13. prosince 2011 v 22:40 | Reagovat

Já radím jít tam, kam tě to nejvíc táhne, tedy na uměleckou, protože podle mě by měl člověk dělat to, co mu velí srdce, to ho bude bavit nejvíc. Ale pak si zase dej pozor, aby to nebyla žádná "odpadní" škola, to by tě hrozně stáhlo dolů. Např. já si původně taky vybrala umělecký obor, ale hned v prvním pololetí jsem zjistila, že na nás umělce hledí jako na blbečky, že jednu látku probíráme dva měsíce atd... Prostě jsem cítila, že se tam nenaučím tolik nových a často i zajímavých věcí, jako jinde, tak jsem přestoupila.
Někdo jiný by si ale třeba na mém místě liboval, že se nemusí učit...
To ale záleží na tvé vlastní povaze, já jen radím, abys s tím při výběru počítala :)

2 Skříteček2 Skříteček2 | Web | 14. prosince 2011 v 16:49 | Reagovat

Myslím, že by jsi měla jít na tu uměleckou, protože tě to tam vážně bude bavit a máš talent a byla by škoda se tomu nevěnovat profesionálně.

Mimochodem, zajímalo by mne, jestli tvá sestra zná tenhle blog...? Myslím, že by jí pak dolní čelist spadla až na kolena. :D

3 Das Das | Web | 14. prosince 2011 v 17:33 | Reagovat

holt, sourozenci jsou sourozenci..

Určitě jdi na tu uměleckou! podle mne máš strašně hodně velkou šanci! amyslím, že by tě to tam bavilo nejvíce, což je klíč k úspěchu. :))
Taky se bohužel musím rozhodovat, kam příští rok pudu.. Jelikož nevím, co ybch chtěla v životě dělat, tak směřuju na nějaké všeobecné gymnázium. Nejvíce mne štve, že budu muset dojíždět. :/

4 Katashi Katashi | Web | 14. prosince 2011 v 17:49 | Reagovat

má sestra má taky na svět trochu odlišný názor a je mezi námi dvouletý věkový rozdíl (já jsem ten mladší), takže na mne pohlíží jako na idiota bez názoru :D Kdo ví, třeba takový doopravdy jsem.
Já se rozhodl pro knihovníka a jsem spokojen. Samozřejmě, že byly i jiné možnosti (polygrafie, fotografie, reprodukční grafika...), ale jsme rád za to, co mám :)

A Vánoce... kvůli nim jsem se tento týden pohádal s mamkou. Označil jsem je za falešné a vidím v nich pouhé zakrývání problémů v rodině hollywoodskými úsměvy. Hlavně že jsme všichni "spokojeni" :D

Jak už jsem říkal, že ať si vybereš jakkoli, nebude to špatně :)

5 Skříteček2 Skříteček2 | Web | 14. prosince 2011 v 19:13 | Reagovat

No, myslela jsem to tak, že když kritizuje tvůj každý krok, měla by vidět tvou tvorbu v okresu Blog.cz :-D

6 Katashi Katashi | Web | 14. prosince 2011 v 19:20 | Reagovat

v tom případě si vyber něco ÚPLNĚ JINÉHO :D
Já si myslím, že je důležité studovat spíše to, co by tě bavilo, než to s čím se uplatníš. Ono je sice hezké jít na třeba ekonomku, která patří mezi nejpopulárnější obory v republice, ale když tě to nebude bavit, je to na houby. Raději něco, s čím se budeš potom prát na trhu práce, ale za to budeš vědět, že to ovládáš a baví tě to co budeš dělat.
I když já bych se řídil zase trochu jinak než ti teď poradím, zkus se řídít tím co OPRAVDU CHCEŠ. Nerad to říkám, ale zkus teďka mozek upozadit a dát na hlas "srdce" (zní to tak kýčovitě a romanticky a do této situace to vůbec nepasuje :D) a rozhodni se sama: Čím by jsi chtěla být? Zkus nad tím jeden den hluboce pouvažovat :)

7 Dendomačiatko Dendomačiatko | Web | 14. prosince 2011 v 19:25 | Reagovat

S tou umeleckou ti to prajem, máš veľký talent. Ale pravdaže je to na tebe a hlavne na známkach či monitore.

[2]: Haha, to máš pravdu. Ale asi by bolo lepšie, keby ho nepoznala, už by si sa nemohla takto vypisovať a pindala by ešte viac :D

8 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 14. prosince 2011 v 19:32 | Reagovat

No pedagogiku neodporúčam, lebo na tú sa dostaneš z každej strednej na výšku. Zdravotná by bola si moc a poly v rači ani niesú talentovky, čiže nespackať monitor :D

Len tak náhodou, prečo chceš vypadnúť, keď tvoja sestra vypadne skôr? :-D

A nenechaj sa ňou odradiť, buď svoja!

[6]: dnes to už nieje o tom či ťa to bude baviť ale práveže o to uplatnenie. Dosť známe pravidlo je aj to, že aj keď pôjdeš na to čo ťa bude baviť, znechutí ťa to-vlastná skúsenosť. Lebo učitelia furt do teba tlačia až ťa to prestane baviť.

Strednú si urob akú chceš. Dôležitejšia bude výška. Teraz si len musíš vybrať mezdi umením a učením(väčším) čo tú výšku môže ovplyvniť.

A nakoniec budeš mať prácu ktorá bude úplne mimo misu :D Je málo šťastlivcov, ktorí robia to čo ich baví. Možno zo začiatku, keď nepoznajú šéfa.

9 Das Das | Web | 14. prosince 2011 v 19:33 | Reagovat

no, nemám zrovna úplně nejlepší vztah k učení, ale.. není hrozný. :D Nevadí mi znát nový věci a tak.. i si toho dost zapamatuju.. :)
Proč si zavrhla fotografickou?

10 Das Das | Web | 14. prosince 2011 v 19:47 | Reagovat

já myslela, že ej fotografická ještě o něčem jiným. :) Ale tož tě chápu.. z podobného důvodu nejdu na veterinu.. ale těch důvodů tam je víc.. ;)

11 ElliQ ElliQ | Web | 14. prosince 2011 v 19:48 | Reagovat

Určitě běž na uměleckou školu, bude Tě to tam bavit. Až půjdu třeba na výšku (což bude za dlouho a nevím jestli se tam vůbec dostanu :D), chtěla bych vystudovat něco co mě bude bavit.. to jsem ještě nezjistila, ale brzy to příjde (snad) :D :D

Nenech si to nikým "zeškaredit" (jedním slovem zhnusit :D).

12 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 14. prosince 2011 v 19:50 | Reagovat

vedela si, že grafik, je najvyhľadávanejšia práca? Divné, že lekári sú takí dôležití a sú pomerne k tomu málo platení a dávajú výpovede. Ja už nemám pomaly ku komu chodiť oO

Z vlastnej skúsenosti to ešte nemôžem povedať, ale viac než polovica ľudí robí to, čo pôvodne nechcela to je fakt. Nehovorím zas že vyštuduješ veterinu a budeš požiarnik, ale skôr že vyštuduješ veterinu a budeš barmanka. Je to na tebe kam sa dostaneš, len nesmieš čakať, že niečo príde za tebou, musíš dať o sebe vedieť inak to nejde :)

13 Katashi Katashi | Web | 14. prosince 2011 v 20:04 | Reagovat

O svou budoucnost bych se nejvíce bál jako gymnazista. ti jsou bez výšky téměř neuplatnitelní. Ať už budeš na jakémkoli oboru, můžeš jít na VŠ

14 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 14. prosince 2011 v 20:07 | Reagovat

sám sa musíš dokopať na vysoké miesto, či si grafik, či lekár. Toľko zarábajú lekári na vyšších pozíciach, jako tí čo operujú, primári atď. Tiež najprv musíš byť sestra, obvodná alebo čo kým sa dostaneš vyššie a či dostaneš. Tí zarábajú mizerne. Prečo myslíš že štrajkujú a sú ich plné správy jak dávajú výpovede keď myslíš že toľko zarábajú všetci zdravotníci?

15 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 14. prosince 2011 v 20:07 | Reagovat

[13]: s tým súhlasím

16 Katashi Katashi | Web | 14. prosince 2011 v 20:07 | Reagovat

[13]: ...či VOŠ a studovat cokoli, i to, co se nebude s oborem na SŠ shodovat :)
Nakonec, málokdy se napoprv uchytíš tam, kde doopravdy chceš. Třeba někde na chvíli skončíš jako prodavačka, pak se posuneš k tvůrčí práci a nakonec se můžeš stát právničkou. Život je nevyzpytatelný :D
Ale držím ti pěsti. Sestra dělá  grafičku. Původně taky dělala polygrafický obor...

17 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 14. prosince 2011 v 20:09 | Reagovat

a ešte jedna vec, bývalá spolužiačka nedokončila ani strednú, lebo musela robiť za rodinu a odišla do čr pracovať ako grafička a zarába fakt že dosť. Je to celé o známostiach a nie moc o škole

18 Sinai Sinai | Web | 14. prosince 2011 v 20:12 | Reagovat

[17]: Na grafiku ti myslím stačí iba kurz a naučíš sa (: Takisto aj fotografia...tam sa naučíš aj sama.

Ale zdravotná...tam existujú maximálne kurzy prvej pomoci a tým to hasne. Nikto ťa nebude doučovať somatku, ktorú potrebuješ na výške a aj pri uplatnení. Základ zdravotníctva!

19 Lai Lai | E-mail | Web | 14. prosince 2011 v 20:15 | Reagovat

Já mám takový dojem, že sis odpověď na svou otázku mimoděk poskytla sama. Připadalo mi, že ve svém článku k jedné z možností podvědomě tíhneš, že kdesi mimo sféru uvědomělého smýšlení máš již vybráno... a to poslední možnost, uměleckou školu.
(Možná se pletu, ale OPRAVDU jsem nabyla přesvědčení, že Tvé podvědomí má již v celé věci jasno a Ty jej pouze přikládáš na pomyslnou misku vah s rozumem.)

Je to Tvůj život a Tvá volba, ale já bych Ti jednoznačně doporučovala, abys poslechla - jak řekl Katashi - cit. V tomto případě nejde o rozumovou úvahu, ale smyslovou volbu. A jedině rozhodneš-li se na základě emocí, budeš mít jistotu citového naplnění.
Do komentářů u Katashiho jsi napsala, že  to může dopadnout i tak, že učiníš rozumné rozhodnutí, ale šťastná nebudeš. Ano, přesně tak. Úsudek založený na holém rozumu Ti toho může přinést mnoho, ale ne radost; právě proto, že zde absentuje citový aspekt!
Proto dej na intuici :) Budeš mít jistotu správné volby.

20 Katashi Katashi | Web | 14. prosince 2011 v 20:17 | Reagovat

[18]: na můj obor taky stačí kurz, ale je pro něj také Bc, Mgr a doktorské studium. Člověk si hold musí vybrat. Budeš to umět i bez SŠ, stačí jenom kurz, ale nebude
š to nejspíše umět tak dobře, bude ti chybět to vzdělání a teorie a nebudeš mít ten "papír" který je moc důležitý. A navíc od studia se také odvíjí mnohdy tvé postavení ve společnosti. Společnost lépe piřijme grafičku ze SŠ, případně s titulem, než "jenom tak"...

21 Das Das | Web | 14. prosince 2011 v 20:41 | Reagovat

No, právě v mém dosahu je jen veterina zemědělka.. A to je trochu něco jiného než klasická veterinární. Navíc se úplatní veterináři jen s vysokou školou, což si můžu udělat po gymplu. Navíc je mi jasné, že já pitvat prase, morče apod. prostě nezvládnu. myslím, že bych na veterinu měla - v tom smyslu, že jsme schopna to naučit.. ale ty pitvy.. to by ne. :) Občas je třeba si uvědomit, na co máme. :)

22 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 14. prosince 2011 v 20:58 | Reagovat

[18]: no ja kebyže niesom na animácii, viem robiť len s photoshopom. Grafika nieje len pracovanie v programe a kurz by ti určite nestačil kebyže sa tomu chceš sutočne venovať. Ani na fotografii. Oveľa viac sa toho naučíš v škole než na kurze.  Ale vždy sú vínimky. Ale zas to je o talente. Musíš ho mať. Hádam kto má talent, nepôjde na zdravotnú, na ktorú netreba žiaden.

Grafik a fotograf darmo môže mať sto kurzov, keď nemá talent.

23 Sinai Sinai | Web | 14. prosince 2011 v 21:01 | Reagovat

[22]: Dnes má talent aj päťročné decko, nič v zlom. Však to vidím, malé decká dostávajú foťáky a v našom veku už sú na profesionálnej úrovni (nie všetci ovšem)

Na zdravotnej musíš zapojiť aj mozog a je určite užitočnejšia ako grafická. Máš možnosť pomáhať ľuďom, zachraňovať životy...to ťa grafická nenaučí. A myslím, že sa dá byť zároveň grafikom, zdravotníkom aj fotografom. Nie možno profesionálne ale skôr ako hobby (:

24 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 14. prosince 2011 v 21:13 | Reagovat

[23]: vieš vôbec čo je talent? Rozhodne ho nezískaš spolu s foťákom. Niesú na profesionálnej úrovni. Zle vidíš, lebo si nevidela fotky skutočných profesionálov a asi sama nemáš taký talent, keď to tvrdíš.

Keď budeš lekárka teda moc času na fotenie nebudeš mať. Mozog zapájaš pri každej činnosti-foto grafika- dejiny umenia a teoretická časť, zdravotníctvo-teória latina atd.

Tak asi si myslíš že talent nemáš keď chceš ísť na zdravotnícku. Kebyže si myslíš že ho máš, tak ho budeš ďalej rozvíjať a ťažiť z neho. Keď nie tak musíš ísť jedine na prácu, ktorú sa jednoducho naučíš-čo dokáže každí-učiť sa teóriu.

25 Sinai Sinai | Web | 14. prosince 2011 v 21:23 | Reagovat

[24]: Tak pŕŕ hej? Kebyže neviem o talente nič, tak asi nezačínam s takými činnosťami. Myslíš, že som nevidela kvalitné fotky? Teraz si na omyle ty.

Ty berieš každého zdravotníka ako lekára, a to zas nechápeš ty ;) keď si vyberieš primeraný odbor na výške, tak s ihlou pracovať nebudeš.

Neporovnávaj fotenie s normálnou prácou. Pretože obtiažnosť naučiť sa celé litánie o ľudskom tele sa nerovná obtiažnosti s nastavovaním foťáku. Na to máš času celú hromadu, ale aby si zachránila ľudský život...na to čas nieje.

Som zvedavá, čo budeš hovoriť, keď budeš mať po výške. Bože, v zdravotníctve nejde len o vymenovanie kostí! To nieje také ľahké ako sa ti zdá.

26 Xavier Fender Xavier Fender | Web | 14. prosince 2011 v 21:27 | Reagovat

Klid, na Sinartuši se pracuje,a korát nevím, jak tam zakomponovat sira Lízinota. :-D

Nebo jsi myslela něco jiného? O_O

No, myslím, že i na zdrávce budeš potřebovat chemii a jetsliže ti nevyhovuje, jdi na uměleckou školu, to je prosté. Myslím, že fyziky se bát nemusíš, ta mi přijde opravdu snažší než v předchozích letech, ale ta chemie, to je kámen úrazu.

27 Xavier Fender Xavier Fender | Web | 14. prosince 2011 v 21:33 | Reagovat

Mně trojka vychází z obojího. :-D Ale teď v prváku mi přijde složitější rozhdoně matika. Chemii bych zvládal, ale nám chybí základy, měli jsme totiž učitelku, která neuměla nic vysvětlit a spíš než nám látku vysvětlovala tabuli. Neměli jsme z toho nic a nic jsme nepochopili. Tak mi to teď chybí. Ale statistika v matice je hrozná sama o sobě.

28 Katashi Katashi | Web | 14. prosince 2011 v 22:08 | Reagovat

Co je to kvalita? Jak ji vidíte vy? Jak ji vidí vaše okolí? Co je to hodnotné umělecké dílo. Co vůbec můžeme považovat za umělecké dílo? Malůvku, kterou namaluje pětileté dítě a i rodiče mají problém rozpoznat, jestli to je klubko vlny a nebo učitelka v mateřské školce. Co je však k smíchu (a vezmu to hodně hodně s nadhledem), je pojetí umění v dnešní době. Zrovna si nevzpomínám na směr, kdy stačí plátno "pocákat" barvami (kdo si vzpomene, oznamte mi to :D) a je z toho umění za statisíce. Když to samé udělá dítě, všichni se nad tím usmějí, ale nikoho nenapadne, že by za to člověk mohl někdy dostat zaplaceno. Můžete namítnout, že "profesionální malíř" v této technice zobrazuje své city, své duševní rozpoložení. A kdo říká že dítě ne? Myslíte si, že vždycky jenom tak bezmyšlenkovitě cáká barvičkami na papír? Ano, mnohdy určitě, ale musí k tomu být podvědomě něčím vedeno (tohle přenechám někomu, kdo se tomuto věnuje podrobněji :) )
Ale vlastně ani moc nevím, co na té umlecké by jsi chtěla dělat? Fotografii? Grafiku? Multimedia? Návrhářství? Intermedia? V tomhle je dobré se rozhodovat ještě na výšce. Ty skýtají mnohem více možností než SŠ :)
Pamatuj, že i když budeš na zdravce, můžeš si udělat desítky kurzů grafických , keramických nebo "kreslících" :D Tak jako si můžeš při UMPRUM dělat kurzy první pomoci či něco složitějšího. Ale pamatuj si: Na všechno musí být peníze a v kurzech se toho nenaučíš tolik jako ve škole (bráno obecně - vše se samozřejmě liší kurz od kurzu a škola od školy)
Samozřejmě taky můžeš mít vystudovanou zdravku a po maturitě o to ani nezavadíš a prosadíš se třeba v umělecké tvorbě aniž by ses o to musela snažit. Když má člověk talent... Můj taťká má učební obor a už xy let se věnuje jenom keramice, jeho věci se prodávají po celé republice a také v zahraničí. Lidé si jej pamatují a to ne proto, že má nějaký titul, ale protože to své řemeslo dělá dobře. Ale člověk musí jít s dobou - co je dnes, zítra už nemusí. U nás klesá  úroveň maturity, za chvíli každý bude muset mít nějaký titul. A ty si můžeš vybrat? Chceš být MUDr. nebo MgA? resp. chceš mít titul z lékařské fakulty a bt hrdá, že znáš tisíc latinských názvů, budeš společností uznávaná, ale v duši budeš vědět, že by jsi přece jen raději byla třeba jen "bakalář UMĚNÍ"? Co ti zní líp? Pravidla x svoboda? :D
Je to přehnané, ale mně to baví :D
Snaž se :)

29 Katashi Katashi | Web | 14. prosince 2011 v 22:20 | Reagovat

ani jsem se nenadřel :D

30 Katashi Katashi | Web | 14. prosince 2011 v 22:27 | Reagovat

takže se musím tobě trefit článkem přímo na "chuťové buňky", jo? :D Pokusím se :)
Umění slova je "popsat vše jedním slovem". Takovou schopností já neoplývám, proto všechno obkecám, já vím, není to špatné, ale zase v tom mnozí najdou více odboček a možností se nad sebou zamyslet :D

31 Kat Kat | Web | 15. prosince 2011 v 14:34 | Reagovat

http://btvsweb.blog.cz/1112/soutez-o-nejlepsi-celebritu-finale
Můžeš mi tu prosím tě hlásnout ? :) Pro Iana :)
Byla bych ti moc vděčná :)
Děkuji ti moc předem :)
Hlasy samozřejmě oplácím :)

32 ♥Mája ♥Mája | Web | 15. prosince 2011 v 16:35 | Reagovat

No,určitě si ale nenechej nikým do ničeho mluvit!Je to tvůj život a ty sama rozhodneš jak si ho chceš uspořádat i kam na střední =)

"ako napíšem monitor" asi jsem vážně blbá,ale i po několika přečtení jsem to moc nepochopila :D

Polygrafická je mod dobrý nápad =)(víš už určitý obor :) )? ale ty tam máš snad 100% postup jistý ;)

kritizování,urážení,ponižování.. znám to moc dobře,sice né od mojich 2 sourozenců,ale taky od osoby hodně blízké =/...  nejlepší můj krok byl daleký krok od ní. Věčné hádky,ponižování a urážení mě fakt deptalo.. hlavně si jí nenech zkazit nejnádhernější svátky v roce =)

33 Katashi Katashi | Web | 15. prosince 2011 v 17:26 | Reagovat

[32]: chtěl bych zmínit, že "Polygrafe" je název jak studijní skupiny, tak samostatného oboru :)
http://www.infoabsolvent.cz/KatalogOboru/SeznamOboru.aspx?Kategorie=L/0&SkupinaOboru=34

nebo

http://www.infoabsolvent.cz/KatalogOboru/SeznamOboru.aspx?Kategorie=M&SkupinaOboru=34

a samostatný obor: "Polygrafie"
http://www.infoabsolvent.cz/KatalogOboru/KartaStrOboru.aspx?Obor=39850&Kategorie=M&SkupinaOboru=34&Kraj=CZ011

ten lze studovat na čtyřech školách, takže pokud chceš být na intru, tak jsi docela v suchu :D

34 Katashi Katashi | Web | 15. prosince 2011 v 17:36 | Reagovat

a ještě jsem něco pohledal. Kdyby jsi nakonec byla na zdravce (poslechla rozum) a tvé srdce by mělo vztek, může jít nakurz grafiky za čtyřicet tisíc :D

http://www.sspp.cz/?sekce=grafik

obsah kurzu není špatný a ve zkratce se naučíš většinu toho co na SŠ, ale budeš určitě ochuzena o kus teorie, které by se ti na škole dostalo...

35 Katashi Katashi | Web | 15. prosince 2011 v 17:37 | Reagovat

promiň, moje chyby. Já blboun hledám na českých stránkách :D  Úplně mi to vypadlo :D

36 Katashi Katashi | Web | 15. prosince 2011 v 17:46 | Reagovat

to si piê, ̉e mâ to yaj̣ḿ >D

37 Katashi Katashi | Web | 15. prosince 2011 v 17:47 | Reagovat

[36]: promiň, zapomněl jsem si vypnout vietnamskou klávesnici :D
(To si piš, že mě to zajímá :D), taky jsem nad polygrafií přemýšlel, takže můžu přemýšlet, jestli jsem udělal dobře nebo špatně :D

38 Katashi Katashi | Web | 15. prosince 2011 v 17:56 | Reagovat

nepíši si s Vietnamci (bohužel...), jenom jsem něco zkoušel :D Vietnamsky umím ztěží pár vět :D Mám učebnici, ale času není :D

39 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 15. prosince 2011 v 18:22 | Reagovat

[25]:Keď si ich videla a videla si aj tie o ktorých vravíš že sú profi, tak nemáš na to oko. Fotka nieje len o prvom dojme je tam kopa vecí, ktoré ty nevidíš.

Nie neberiem. To ty si spomínala plat 1500 e a ten majú len tí s tými ihlami.

Za 1. fotenie je normálna práca a ktej sa dostane človek čo má na to oko respektíve talent. A po 2. ľudia sa dajú rozdeliť do dvoch skupín:tý s umeleckým nadaním a tí ostatní, povedzme čo majú viac vytrénovaný mozog. Tí druhí keďže nemajú talent idú študovať zložitejšie veci na naučenie, lebo nemajú inú možnosť-napr zdravotníctvo-kde je ovšem väčšie riziko povolania.

Môžem ti povedať že aj lekár i grafik môže zarábať 1500 e. Lenže grafik to má oto jednoduchšie, že sa nemusí až toľko drtiť ako lekár, ktorí na slovensku moc neobstojí. teda pre neho je to nevýhoda, keďže nieje primerane platený. Však pozeráš správy. Ja ťa nechcem odrádzať ani od jednoho, ale všetko hovorím podľa situácie aká je v našom okolí.

40 Sinai Sinai | Web | 15. prosince 2011 v 18:24 | Reagovat

[39]: Ešte dlho sa budeš hádať a presadzovať svoje? Ďakujem, pre mňa je to strata času a nemienim sa k tomu už vyjadrovať(:

41 Katashi Katashi | Web | 15. prosince 2011 v 18:39 | Reagovat

[39]: ono ani na focení nemusí mít člověk talent. Od toho se odvíjí i studijní programy. Tříletý, kdy člověk fotí doopravdy jenom na pasy, případně na nějakých akcích, dále obyčejný čtyřletý, kde už člověk není tolik svazován a může si dovolit popustit uzdu své fantazie a nakonec fotografie na UMPRUM, tam jsou člověku sice předloženy nějaké ty body, ale jinak má volné ruce a je spoleh na jeho fantazii a tvůrčí činnost. Ale já se držím takové zásady: Když má obor i svůj vysokoškolský ekvivalent, tak určitě stojí popřemýšlet nad jeho studiem. Alespoň po SŠ můžete nastoupit na vysokou a nemusíte přitom minout obor.

v ČR: na fotografie je to třeba Slezská univerzita, o slovenském školství zase toho tolik nevím...

42 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 15. prosince 2011 v 18:39 | Reagovat

[40]: ok tak na fB :D

43 Alfa vlčica Alfa vlčica | Web | 15. prosince 2011 v 19:44 | Reagovat

[41]: no v dnešnej dobe už nieje profesionál ako profesionál. Fotiť môže hocikdo kto má prachy. Ale i tak keď nemá na to oko fotkám bude niečo chýbať i keď bude "profesionál"

Podľa mňa robiť fotku je zbytočné roky štúdia. Keď už tak, tak ten grafik-to talent musíš jednboducho mať. A keď nemáš umelecké nadanie, budeš napr. ten dzravotník. Zdravotníkom tiež nemôže byť úplne hocikto. Ale na Sinai sa mi hodia tak nejak oboje. len to vidím tak, žegrafikom by to mala ľahšie a zdravotníkom ťažšie. A nakoniec by mohla zarábať rovnako. Bo grafikom sa myslý povedzme aj 3D animátor, ktorých je málo. A dobrých lekárov je málo tiež.

44 Katashi Katashi | Web | 15. prosince 2011 v 19:59 | Reagovat

Nakonec to taky může dopadnout tak že Sina vystuduje úplně jinou školu a nebo obě  školy (zkrácené pomaturitní studium má taky své klady :D) Ale pochybuji, jestli zrovna u těchto typů oborů to je možné...
Člověk může dělat cokoli a nemusí mít talent. Od toho se však ale odvíjí úspěšnost a kvalita...
Ale zrovna lékař-grafik, to nejsou věci, které by nešly zkombinovat... chce to jen odhodlání, píli a trpělivost. Každý obor má své temné stránky, když je překonáš, dveře do světa budeš mít otevřené.

45 Sinai Sinai | Web | 15. prosince 2011 v 20:06 | Reagovat

[43]: [44]: Vďaka vám, teraz som ozaj nadšením celá bez seba :-D

46 Veronika Veronika | Web | 16. prosince 2011 v 22:21 | Reagovat

Už jsem ti to stokrát asi říkala, ale jdi tam, kde tě to bude bavit. Budeš to pak muset dělat celý život a abys chodila en co den, rok co rok do práce naštvaná a nervní, protože to tam nenávidíš a nejraději bys to tam podpálila to za to nestojí.

Jinak na somatologii jsem se taky těšila, ale musím říct, že je to absolutně strašnej předmět. Přímo hroznej. Tím se hold člověk musí od začátku, až do konce prokousat. Ale latina je suprová. A i na zdrávce je psychologie. Tuším, ale, že je to jenom jeden rok a to ve druháku. :D

Nu nevím, jak ti poradit. Rozhodni se tak, jak ti velí tvoje vsědomí a prosaď si to, co chceš ty :-)

47 Peťule Peťule | Web | 18. prosince 2011 v 22:12 | Reagovat

Souhlasím s předchozími komentáři, hlavní je vybrat si něco, co tě bude opravdu bavit. To je nejdůležitější. Především si vybrat podle sebe.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama